pondělí 22. srpna 2011

Mini čokoládové croissanty z listového těsta

Tyhle malý prďoly mě naučila Hanička (dokonce i nafotila postup, když jsem je poprvé patlala). Jsou opravdu vynikající a hlavně příprava je rychlá a jednoduchá.


Suroviny:

1 balení listového těsta ( vystačí na 1,5 - 2 plechy croissantů)
1,5 tabulky čokolády (mléčné, hořké nebo bílé..na jakou máte chuť) nebo nutellu
vajíčko

Postup:

Rozmrazené listové těsto řádně zpracujeme a pak vyválíme na tenký plát, dostatečně velký, aby na něj šel položit velký mělký talíř

Když je těsto vyválené, položíme na něj talíř a kolečkem na pizzu (nebo nožem) talíř obkrojíme

Vznikne nám tohle :)

Rozkrájíme na osminy...

Na jednotlivé trojúhelníky klademe kousky čokolády nebo Nutellu (na místo, jak je to na obrázku)

Trojúhelníčky i s náplní zarolujeme od širší části do válečku a nějak "uhňahňáme" konce, aby moc nevytekla čokoláda. Pokládáme na plech.

Nakonec každý kousek popatláme vajíčkem a dáme péct do vyhřáté trouby na cca 180 stupňů na nějakých 15 minut. Možná stačí i 10. Né víc, než těch patnáct, jinak dopadnou jako moje první a to sice úplně vysušené :D

Tadáááá.... tyhle jsou focené z té druhé várky a moc se povedly, jen docela vytekla čokoláda, takže nevypadaj tak hezky.


6 komentářů:

  1. Yusuwi,
    to vypadá výýýborně! Při prvním vteřinovém pokuku na první fotku jsem si myslela, že jsou to krevetky ;-). Nicméně takovou pochoutku MUSÍM zkusit! Díky za super tip :-*
    Vivi

    OdpovědětVymazat
  2. mmm, mám z toho hlad :D asi je taky zkusím ;)

    OdpovědětVymazat
  3. vypadají dobře a docela jednoduše.. Že bych zkusila moje (ne)pekařské geny ? :-P :D

    OdpovědětVymazat
  4. mňam mňam, opisuju recept a du péct :)

    OdpovědětVymazat
  5. Vypadají dobře, zkusím :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za komentář :)